donderdag 4 augustus 2016

Mooie waarneming Obdam....

Geen kwalitatief sterke opnames maar het gaat mij meer om de waarneming. Deze prachtige roofvogel met aanhang hing boven de Tjalk in de wind. Ze zaten allebei behoorlijk hoog. Aan de stand van de vleugels en de manier van vliegen kon ik gelijk zien dat het om een niet veel voorkomende valk ging en ook de zwaluwen waren nergens te bekennen. Yes dacht ik....een boomvalk. Snel naar boven gelopen om de camera te pakken maar toen ik weer beneden was zaten ze nog hoger...jammer. Ook de manier waarop ze met elkaar om gingen was al een aparte ervaring. Dit wilde ik even met jullie delen.








2 opmerkingen:

  1. Tjonge wat een leuke en bijzondere waarneming, en top dat je het nog hebt kunnen fotograferen ook! Jou dag kon niet meer stuk denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed herkenbaar op de foto gezet en dat is toch knap van zo'n grote afstand en tegen de lucht in. In Drenthe, als ik daar ben, kijk ik altijd bij de heide of ik een boomvalk zie, maar verwacht ze niet in ons dorp. Dom natuurlijk , ze zitten overal maar niet in grote aantallen denk ik.
    Blijf kijken!
    Groet Willie

    BeantwoordenVerwijderen

Plaats uw reactie