vrijdag 10 februari 2017

Even een ochtendje Den Oever

Gisterochtend even een kijkje genomen in het Robbenbos Den Oever. Leuk stukje alleen er was weinig te beleven dus ook weinig vogels. De gemeente was bezig met het vernieuwen van een aantal bruggen dus ik moest daardoor ook aardig omrijden. Het was echt koud en het zonnetje liet zich ook niet zien dus al met al een grauwe dag. Maar dat mocht de pret niet drukken want je komt altijd wel wat tegen. En het leukste was nog de terug weg naar huis toen ik ineens een hele mooie vogel tussen de boten zag scharrelen en ik zag hem later ook zwemmen.....heel apart. Ik kwam de waterral tegen die heel snel naar de overkant zwom om zich vervolgens te verschuilen tussen het riet. En om dat allemaal zo heel dicht bij huis te mogen meemaken is toch wel gaaf moet ik zeggen. Het is me helaas niet gelukt om hem op de foto te krijgen maar geduld is een schone zaak. Het zijn geen kwalitatief goede opnames maar hieronder een aantal vogels tijdens mijn ritje door Den Oever ik hoop dat jullie het leuk vinden...


Kok/kapmeeuw


Buizerd


Nonnetje mannetje

2 opmerkingen:

  1. Wat leuk zeg de foto's van je rondje Den Oever! Ja, zo zie je altijd wel iets he. Het nonnetje is ook erg leuk, mooi soortje ook. De buizerd is wat mij betreft ook geslaagd, ik vind het een mooie natuurlijke foto zo in de boom tussen de takken. En de kokmeeuw is ook fijntjes. Je kunt tevreden zijn denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi rondje heb je gemaakt met leuke opnames als buit! De kokmeeuw staat er fraai op, maakt wel een beetje zielige indruk op mij door het blote pootje. Koud hoor! Mooie buizerd en heel leuk het nonnetje vastgelegd! Zoiets maakt je dag helemaal goed denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen

Plaats uw reactie