woensdag 28 juni 2017

Vreemde snuiter......

Tijdens mijn dagelijkse rondje wandelen hoorde ik een bekend geluidje uit het riet komen. In eerste instantie dacht ik dit kan niet waar zijn het zal wel een getrainde kleine karekiet zijn die op zangles is geweest want in dit deel van Noord Holland zijn ze nogal schaars. Een aantal dagen langs geweest om te kijken of ik hem kon spotten maar helaas....niets gezien. Tot gister middag toen zat deze prachtige vogel hoog in het riet. Yes...eindelijk... dus gelijk naar huis om de camera te halen. Maar je raad het al eenmaal ter plaatse geen vogel te zien natuurlijk...maar ik hoorde hem wel. Die kleine rakker zat in een boom te zingen. Even gewacht totdat hij weer in het riet ging zitten en toen kon ik hem goed fotograferen. We hebben het hier over de bosrietzanger die heel erg op de kleine karekiet lijkt maar door zijn zang heel duidelijk is te herkennen. Sommige deuntjes lijken op de pimpelmees of koolmees en is zeker niet zo eentonig als de karekiet. Wat vinden jullie van de opname?


Bosrietzanger

1 opmerking:

  1. Dit zangertje heb je mooi gespot en heel mooi vast kunnen leggen. Mooi licht op de bosrietzanger en in een fraaie natuurlijke omgeving.

    BeantwoordenVerwijderen

Plaats uw reactie