vrijdag 4 maart 2022

Jawel een.... Zwarte Wouw in Noord Holland

Dit is eigenlijk een waarneming. Dit is een vogel die ik een aantal jaren geleden al eens eerder heb gespot in de Lage Hoek. Toen dacht ik... dit kan gewoon echt niet want dit zijn roofvogels die het meest voorkomen in bijvoorbeeld Oostenrijk, Zwitserland of Italie. Dit moment heeft mij een behoorlijk tijdje bezig gehouden of het nu wel of geen zwarte wouw was of niet gewoon een bruine kiekendief. Maar nu gebeurde het opnieuw (althans dit is nu ook al weer een tijdje geleden) en wel in de Beemster ik wist niet wat zag. In eerste instatie, gezien de vorkstaart, dacht ik dat het hier om een rode wouw ging maar de vorkstaart was minder diep gesneden en ook het verenkleed was behoorlijk donker met een lichte kop. Deze foto gemaakt met mijn mobiel en is dus vlink gecropt. Ik plaats hem toch ondanks de slechte kwaliteit maar anders geloven ze mij niet....althans dat denk ik...

2 opmerkingen:

  1. Dat is een mooie waarneming, geweldig hoor! Een felicitatie waard, dus bij deze....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. JIj ziet dat altijd goed die roofvogels, knap gespot!

    BeantwoordenVerwijderen

Plaats uw reactie